Dziś na zastępstwie zaproponowałem klasie kreatywne zadanie tworzenia własnego fantastycznego świata. Spodobało się! 😊
Oto pytania, których używaliśmy, jakbyście chcieli dołączyć i stworzyć swój własny świat:
• Miejsce i czas akcji?
• Świat fantastyczny? Futurystyczny?
• Przeszłość? Teraźniejszość? Przyszłość?
• Jak ten świat powstał?
• Jakie wydarzenia nadały mu obecny kształt?
• Jakie zasady rządzą tym światem?
• (siła grawitacji, porządek społeczny, kary dla tych, którzy go łamią…)
• Jaki jest rząd w tym świecie?
• Kto ma władze, a kto nie?
• W co wierzą ludzie?
• Co jest najważniejszą wartością w ich społeczeństwie?
• Jak wygląda codzienne życie?
• Jaka pogoda panuje w tym świecie?
• Gdzie żyją jego mieszkańcy? Gdzie pracują i chodzą do szkoły?
• Co jedzą? Jak się bawią?
• Jak traktują dzieci i starców?
• Jaki mają stosunek do roślin i zwierząt?
• Jak wyglądają zwierzęta i rośliny?
• Jak wygląda ich technika, transport i komunikacja, dostęp do informacji?
• Co jeszcze jest charakterystycznego?
(powstały w ten sposób materiał można następnie analizować procesowo – jak ktoś ma chęć, napisz do mnie z gotową wizją świata. 😉)
0 Comments